Reflections on the future of education: research challenges

Authors

  • Richar Jacobo Posso Pacheco Central University of Ecuador https://orcid.org/0000-0003-1279-9852
  • Carmen Jeanneth Posso Pacheco Consultora Privada

DOI:

https://doi.org/10.56200/mried.v2i4.5454

Keywords:

Post pandem, education, teachers, pedagogy, methodology

Abstract

This article offers a reflection on the importance of research in the context of the post-pandemic, as an alternative to collect relevant information for the development of Ecuadorian education, which will improve teaching practice both in the application of teaching methodologies, use technological resources, contextualization of learning, involvement and understanding of the reality experienced by students, to strengthen their cognitive, social and affective skills.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Carmen Jeanneth Posso Pacheco, Consultora Privada

Consultora Privada Contabilidad

References

Banco Mundial. (2021). Banco Mundial: Una cantidad sin precedentes de niños podría caer en la pobreza de aprendizajes debido a la pandemia. [Comunicado de prensa]. https://www.bancomundial.org/es/news/press-release/2021/10/29/world-bank-pandemic-threatens-to-drive-unprecedented-number-of-children-into-learning-poverty

Barba Miranda, L. C. y Delgado Vadivieso, K. E. (2021). Gestión escolar y liderazgo del directivo: Aporte para la calidad educativa. Revista EDUCARE - UPEL-IPB - Segunda Nueva Etapa 2.0, 25(1), 284–309. https://doi.org/10.46498/reduipb.v25i1.1462

Guerrero Gallardo, H. y Posso Pacheco, R. (2023). Docentes noveles: limitaciones para su desarrollo profesional en el contexto ecuatoriano. Mendive. Revista de Educación, 21(1), e3137. https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/3137

Posso Pacheco, R. J., Benítez Hurtado, O. L., Hernández Pillajo, P. C., Marcillo Ñacato, J. C. y Palacios Zumba, E. M. (2022). La contextualización del currículo priorizado ecuatoriano: una conexión con la realidad de la comunidad educativa. Revista EDUCARE - UPEL-IPB - Segunda Nueva Etapa 2.0, 26(1), 324–340. https://doi.org/10.46498/reduipb.v26i1.1628

Rujas, J. y Feito, R. (2021). La educación en tiempos de pandemia: una situación excepcional y cambiante. Revista de Sociología de la Educación (RASE), 14(1), 4-13. http://dx.doi.org/10.7203/RASE.14.1.20273

Published

2023-01-31

How to Cite

Posso Pacheco, . R. J., & Posso Pacheco, C. J. (2023). Reflections on the future of education: research challenges. MENTOR Revista De investigación Educativa Deportiva, 2(4), 1–5. https://doi.org/10.56200/mried.v2i4.5454